Helsesekretæren

En Helsesekretær sine tanker …

Dere som kjenner meg vet jeg har blitt ufør, men jeg har så god helse om dagen, og med de gode Nav avtaler som fins, så er det fantastisk at vi som er uføre også kan være litt i jobb.
Når man klarer, så tror jeg det er den aller beste medisinen for de fleste sykdommer.
For meg er det helt nydelig å kunne være blant kollegaer igjen♥️


Men ett par ting, har dere tenkt på det ansvaret sekretæren har?

Vi tar i mot pasienter- avgjør hvor viktig det er å komme inn når, vi sender blodprøver, vi tar ekg, vi renser sår, vi tar imot kjeft fra de som står i telefon kø, vi tar imot vin, blomster og sjokolade som er til legene. Vi åpner og stenger hver dag. Vi godsnakker i telefon, og trøster når pasienter kommer ut fra legen, fordi det ikke var mere tid til dem.
Uten sekretæren, da hadde legene slitt.
Jeg elsker jobben min♥️
Men vi har masse ansvar- og det er viktig å bli verdsatt i denne jobben- vi trenger det🤍


I denne tøffe tiden vi er i nå, så jobber jeg iherdig med å forholde meg til FHI- alle regler- anbefalinger og restriksjoner, jobber med at alle skal forstå. Og det er tungt, tungt når ikke alle skjønner- eller ikke vil skjønne!!

Dette burde vært unødvendig, om alle hadde vært lojale så får vi snart tilbake hverdagen som den var, vi kan reise, og vi kan være sammen med dem vi elsker..

 

#helsesekretær #legen #pasient #medmenneske #uførijobb #covid19

 

4 kommentarer
    1. God morgen!
      Jeg er utdanne Helsesekretær og jobbet som det i ca 12 år 🙂 Vi har et enormt ansvar. Vi gjør egentlig det meste på legekontoret!
      Nå har jeg tatt utdanning som Helsefagarbeider og har litt annen jobb, litt dette pga helsen min.

      Lag deg en fin dag!

    2. Trist at du ble ufør pga dårlig kosthold og overvekt. Håper at du kan starte å jobbe igjen nå som du har fått en bedre livsstil!=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg