Blir du påvirket ?

 

ALDRI HAR DET VÆRT SÅ MYE SNAKK OM PÅVIRKNING SOM NÅ

.

Så tenker jeg, aldri før har vi hatt tilgang  så lett på andres liv, vi kan følge med alle på alt de gjør.Til og med de kongelige kan vi være heldige å få ett likes av eller ett smil på en status. Det er som om vi alle er på lik linje.

Jeg har følgt med på alle disse diskusjonene som florerer, og jeg velger å tro at det fins noe godt i alle, om du heter Kristin&Belinda, Sophie Elise, eller om du er Ragnar eller Knut.

Alle kan uttrykke seg feil, og noen burde å tenke seg godt om før de sier noe, men slik hakking Som skjer nå om dagen på disse kjente profilene det gjør ikke ting bedre.

Alt handler om Penger og å bli sett og få flest like. Det er det alle disse lever av, de selger seg selv.

Det jeg syntes er trist, er at media mater det enda mere. Hva gjør det med dem? Og hva gjør det med deg?

Jeg tror alt handler om dårlig selvtillit, det handler om at de kanskje ikke fikk den tryggheten de trengte da de vokste opp, eller at de bare vil være den som stikker seg frem.


Så må vi andre bare godta det, vi er ikke like noen av oss. Når barna er små kan vi være med å påvirke til en viss grad, men når de vokser opp og  blir eldre så kan vi ikke styre de, om vi prøver for hardt, så blir det mulig enda verre, da skal de i alle fall  det motsatte.

Jeg skjønner at ungdommer blir påvirket, jeg kan selv bli det, men så tror jeg også at vi kan ikke unngå det.

Når jeg gikk min morgen tur så tenkte jeg, det fins ikke ett likt tre, og ikke en lik sti, stien blir formet av de som går på den- (akkurat som vi mennesker) vi kan velge høyre eller venstre-  eller rett frem som jeg gjorde i dag. Mot varmen og sola-  

Alle mennesker kan ta feil valg, men om man er ydmyk og ber om tilgivelse så er det alltid nye veier som åpner seg.

Ha en fin dag der du er i dag, kanskje jeg kan påvirke deg litt? 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg