Bruk sunn fornuft

Jeg kjenner på en frustrasjon, som sikkert mange gjør nå om dagen.

Lunta er kort, men jeg må ta meg sammen hvert minutt for å prøve å holde humøret oppe.

Vi i våres familie er heldige, for vi er vandt til å være tett sammen og mye sammen. Men jeg begynner litt å føle på en panikk, ser at flere og flere butikker stenger, gatene er tomme. Det eneste trygge stedet nå er, hjemme.

Staten går ut med nye råd hele tiden, hva som gjelder er nesten umulig å få med seg.

De gikk ut med at man kunne være sammen med 2 venner hver, for oss blir det 12 personer totalt og deres familier, så jeg tror jo kanskje ikke det har noe hensikt  med det antallet. Det blir alt for mange.

Jeg tror man må bruke sunn fornuft,

1 meter / håndvask osv, det tror jeg er den eneste måten å gjøre dette på..

Det begynner allerede nå å bli store konsekvenser ifht det sosiale.

En ting er meg som har stor familie, men de som sitter alene, gamle mennesker.

Alt det sosiale avlyses, det er det store konsekvenser i.

Ensomheten merkes nå etterhvert mer og mere..

Jeg har bestemt meg for å besøke min far, han er 84, når hans sosiale liv nesten blir borte, da kan det bli tunge dager.

Med avstand og litt ekstra hygiene, så velger jeg å dra på besøk.

Det er både for min del og hans sin del.

Om vi lar besteforeldre sitte alene nå over lengre tid, så kan det bli veldig ensomt..

Bruk sunn fornuft, det kommer man langt med♥️

Tenk på hverandre – bry deg, vær ett medmenneske ♥️

2 kommentarer
    1. Det er merkelig dager nå ja, og man må være kreativ. Mannen min og jeg har avtalt med familie og venner hvem som vil ha besøk. Da er avtalen at vi sitter 1 meter fra hverandre, vasker oss på hendene og ikke gir klemmer.

      Andre venner som har unger tør ikke ta i mot besøk selv om de vet vi er friske. Det må man bare akseptere.

      Viktig å være sosial selv om man må sitte langt fra hverandre. Bare det å sitte og prate med hverandre er koselig.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg