Churros🤎

Oppskrift fra @linnimeister


I dag er det søndag, lukten av nybrent kaffe og nystekte rundstykker sprer seg i huset. En lukt som begynner å bli vanlig i huset vårt i disse covid 19 tidene .

Jeg nyter det igjen i dag, for oss så er det viktig å holde på de gode tingene vi kan gjøre sammen, fordi dagene er annerledes, og vi håper jo at de skal normalisere seg etterhvert. Inntil da må vi forsette med å holde avstand, men gjøre det hyggelig omkring oss🤍

Påskeferien  blir veldig lang, eller la oss kalle det covid 19 tiden, fyllt med angst og uroligheter- vi vet jo ikke hvordan dette blir, men jeg er positiv, samtidig realistisk.

Gutten min på 13 år tror jeg har gode dager, vi er hjemme nesten hele tiden, bortsett fra når vi handler mat. Han trengte kanskje oss litt ekstra nå,og fantastisk at vi kan bruke mere tid på familien. Det blir mye kos og i går kveld lagde jeg churros, noe som falt i smak, oppskriften fant jeg på Snapchaten til Linni Meister-

Tusen takk🤎🤎


Men nå skinner solen, jeg tar med meg kaffen og setter snuten mot vakre Hove om ikke alt for lenge..Håper du også tar deg en tur ut i det fantastiske vårværet🌸

Linni’s Oppskrift

  • Smelt 85 g smør
  • 2o gram sukker
  • 1 ts salt
  • 1 ts vaniljeessens
  • 2½ dl vann / ta av varmen Ha i
  • 140 Gr hvetemel 
  • ca. 3 stk egg + 1 eggeplomme – rør om til det blir seig masse- bruk sprøytepose, bruk frityrolje- ferdige når lyse brune – dynk de i
  • ca. 1 dl sukker
  • 1 ts malt kanel

Sjokoladesaus:

  • ½ dl kremfløte
  • 100 g grovhakket mørk kokesjokolade 🤎

 

Håper din søndag blir digg ..

2 kommentarer
    1. Jeg har spist churros i Spania, og det er nydelig godt! 😀
      Det er ekstra viktig å kose seg nå. Med eller uten churros. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg