Er det egentlig så enkelt å elske sin neste?


Det er enkelt å si at livet er deilig og at det er enkelt å elske.. særlig for dem det lykkes for, for dem som har god økonomi, gode jobber, familie, venner og dyre vaner.

Men har du tenkt på dem som sliter hver eneste dag, har du tenkt på hva de føler hver eneste dag de ser slike overskrifter? Livet suger for dem, og det blir enda verre ved å lese sånne overskrifter.

Å være ett medmenneske betyr å bry seg og lytte- og ikke bagatellisere dens problemer, eller fronte sitt eget liv.Eller skrike ut hvor enkelt alt mulig er.


I min tidligere jobb møtte jeg på mange sjeler, og sårbare mennesker. Og mange føler at de ikke blir sett, legen har kun disse 15 minuttene, og de hadde nok trengt mange timer. Men legen har ikke mulighet.


Så her kommer vi inn-

Hvordan kan du eller jeg stille opp for andre? Stille opp for den som aldri får en klem, eller blir invitert på kaffe?

Er du villig til å dele av din dyrebare tid?

 

Det koster, og det krever- men jeg lover deg, det betyr masse, og kan være med på å redde livet til akkurat den ene.

Jeg eier ikke dyre ting, men jeg har det jeg trenger, og jeg har 4 barn og en mann som elsker meg- vi har vært sammen i 27 år, og det gjør meg sterk og selvsikker. Og det gjør også at jeg klarer å se ting i perspektiv, det betyr mere for meg enn dyre vaner.

Jeg Har kjent på livet- det gjør meg sterk og ett bedre menneske. Og jeg tror også jeg klarer å se mennesker, og være der når livet ikke går så greit.

Jeg har lært masse av livet,og jeg lærer hver dag- –

Budskapet mitt i dag er, vær litt varsom med å fortelle hvor enkelt det er å elske, hvor enkelt det er å leve. De overskriftene kan gi andre smerter som er uutholdelige. Vær litt ydmyk – tenk litt på de rundt deg-

Gi en klem – Gi litt tid- ikke bare tomme ord ..

Kos deg på din tirsdag ♥️

2 kommentarer
    1. Kjempebra og viktig blogginnlegg med mange flotte og fine tanker 🙂

      Personlig for meg er nestekjærlighet mot mine medmennesker det jeg gjør mot dem i hverdagen. Det handler om å se de jeg omgås med og andre i hverdagen. Bare det å gi et kompliment er nok til å glede et mennesker.

      Nestekjærlighet er så ufattelig mye, men samtidig kjempefint <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg