Reisen til ett sunnere liv đŸ€Ž


JEG HAR FÅTT NESTEN 100 SPØRSMÅL OG KOSELIGE MELDINGER FRA DERE DER UTE, UKJENTE OG KJENTE OG SKRIVER LITT MERE  OM TEMAET..

Mitt liv som overvektig var I grunn ganske greit,men de siste Ärene var jeg alt for tung,og helsen var pÄ hell vil jeg si,jeg klarte knapt og tÞrke meg i rumpa (haha) litt overdrevent,men litt sant ogsÄ. Hadde vondt i kroppen hele tiden,og utlÞste diabetes.
Min vennine @juliefosse og meg
Det vĂŠrste var at jeg aldri fikk kjĂžpt meg noe fint nĂ„r vi var pĂ„ reiser,alle de andre venninnene mine kjĂžpte seg flotte topper og kjoler,mens jeg var “fornĂžyd” med Ă„ handle sminke. NĂ„r de andre shoppet fĂžlte jeg en skam,en skam over kroppen min,den fĂžlelsen vil jeg aldri ha igjen.
kanskje du tenker at jeg er blitt veldig kroppsfiksert,jeg har det pÄ en mÄte,men kun pga helsen min er blitt sÄ sykt mye bedre,jeg vÄkner hver dag og fÞler meg som en 20 Äring,klar for dagen,og super happy for Ä klare Ä sprette opp av sengen uten smerter.

En ny opplevelse for meg nÄ er ogsÄ Ä kunne handle  str som jeg aldri kunne drÞmt om sist vinter,og i tillegg fÞle seg fin.

Det som er det negative nĂ„,det er at jeg er blitt fiksert pĂ„ hva andre putter i munnen,sĂ„ der mĂ„ jeg virkelig passe pĂ„.Jeg har ingenting med det og gjĂžre,men Ăžnsker virkelig det beste for alle andre,og jeg vet hva det vil si Ă„ vĂŠre “to big”..

Jeg lurer pÄ hva folk har tenkt om meg,klarte Ä spise store  kakestykker,var ikke bunn i meg, nÄ koser jeg meg med en plomme.

Mange lurer pÄ hva jeg har gjort, jeg har fÄtt god dra hjelp med en medisin for diabetes,men den gjÞr seg ikke selv,man mÄ vÊre bevisst og ta valg hver dag..  

♄

I STARTEN VAR DET VIKTIG Å ALLTID HA MED EN FRUKT, ELLER EN SMOOTIE , FOR OM JEG BLE LITT SUGEN PÅ NOE SØTT SÅ VAR DET ALLTID TILGJENGELIG DET SUNNE ALTERNATIV.. 

Det aller viktigste mÄltidet er som vi alle veit,frokost.Helt i starten,de 3 fÞrste mnd spiste jeg kun dansk rug brÞd,enten med spekeskinke,eller ett egg.1 skive holdt for meg.Det samme til lunsj,eller en enkel liten salat,middag som de andre i familien,men mini porsjon,lite potet,ris eller spagetti.Til kvelden var/er det ofte en frukt eller knekkebrÞd med ost,og en kopp te.. 

Jeg har klart det,og er pĂ„ god vei,og da klarer du det og đŸ€ŽLykke til  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg