I dag tok livet mitt enda en vending

 

Photo – Getty images

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke legge ut så ofte, men siden dette oppstod i dag så velger jeg å dele. Denne siste uken så har jeg vært ganske dårlig, men siden jeg har endel smerter ifht mine andre helseutfordringer, så har jeg ikke orket å gi det noe oppmerksomhet.

Men jeg har drukket nesten ett hav av vann , brukt toalett skåla utallige ganger i løpet av både natten og dagen. I tillegg veldig kvalm, og mye hodepine. I går hadde vi besøk av gode venner, og de gav meg rimelig klar beskjed om at jeg måtte sjekke meg hos legen. Ikke det at jeg ikke har ett godt forhold til legen, men jeg ville ikke gå.Hadde mine bange anelser, og nye diagnoser det er jeg rett og slett ikke i stand til nå.                       
På formiddagen da jeg skulle lage ett innlegg her, fikk jeg en merkelig følelse i kroppen.

Bestemte meg for å dra til legen. Min lege hadde ikke tid, men jeg tenkte det var lurt å sjekke blodsukker og HbA1c (er en langtidsprøve av blodsukkeret)

Siden jeg da har jobbet på legesenter dro jeg dit, der sjekket de meg. Mine gode venninner hadde rett, jeg hadde skyhøye verdier. Fikk diagnosen på stedet-DIABETES .

Videre fikk jeg da time hos min fastlege på minuttet .Fikk super god behandling der, nå er jeg på utredning ifht om hvilken type 1 eller 2. Legen min ville helst legge meg inn, men jeg lovde å gjøre det jeg ble bedt om.

Kostholdet skal endres, 8 målinger daglig  og nye medisiner er allerede i gang.

Total livsstil endring, jeg har ikke noe valg. Men helt ærlig  dette stod ikke øverst på ønskeliste til jul .

Jeg er evig takknemlig til mine gode venner for at jeg dro dit.

Denne sykdommen må jeg leve med, jeg gruer meg. Håper at dere der ute vil gi meg tips og råd. Mange er jo kjent med dette.

I morgen er det ny oppfølging på meg, jeg skal holde bloggen her oppdatert .

Smil til dere på en mandagskveld !

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg