Jeg har ikke fasiten -men valget var enkelt

    Barna mine foran alt annet💕


Etter gårsdagens innlegg fikk jeg mange henvendelser og kommentarer.

Det er enormt viktig for meg å si at dette funket for meg, og kanskje det ikke funker slik på alle.

Mange spurte meg om man kan bli kvitt Diabetes 2, og svaret  er JA!

Men Aldri slutt med medisiner på egen hånd ta alltid kontakt med din fastlege om du har spørsmål, og han / hun vil gi deg råd for hva du skal gjøre.

Jeg fikk også spørsmål i går om hva som drev meg?


Det som driver meg ifht at jeg tar skikkelig tak er at jeg har familie, glad i livet, og at jeg vil ikke bli den feite dama med diabetes som ikke klarer å knyte skoa sine engang ( satt på spissen)

Så var det veldig mange Som spurte meg om jeg aldri spiste sukker, hvordan klarte jeg å holde fingra borte fra smågodt bolla?

Jeg holdt meg unna smågodt og sjokolade, potetgull, og alt som egentlig er sukker i helt frem til Jul, i jula spiste jeg bitte litt, men søtbehovet var borte, og jeg hadde ikke behov, det er nok det som skjer i hjernen at man ikke har behov. 

Andre spurte om hva jeg spiste til middag for å bli mett?

Som jeg skrev, jeg spiser det meste, men erstattet poteter / ris og pasta med grønnsaker, i starten var det pes, men så gikk det greit, nå spiser jeg av og til 1 potet isteden  for 3, en skje ris , litt pasta. 

Det som jeg tror var nøkkelen  for meg, var at dette ikke ble en sak, jeg gjorde ikke så mye ut av det. Og da ble det enklere, jeg kjøpte ikke masse tillegg varer som sukrin, og alt mulig rart. Jeg bare lot vær å spise, uansett hva folk sa, så holdt jeg meg til det som funket til meg. Hadde jeg hørt på alle andre, så hadde jeg ikke vært der jeg er nå.

Jeg  har en bar som jeg spiser, men prøver aldri nye, for den baren påvirker ikke blodsukkeret mitt, derfor holder jeg meg til den –

Viktig at du selv finner dine ting, og din vei .

For meg så var dette enkelt, jeg bestemte meg med engang, jeg vil leve, jeg vil oppleve å bli bestemor, jeg vil ha en god alderdom, og jeg vet at er jeg på god vei til det-

Så er det viktig å være realistisk, ikke ha for høye mål. Men om du må velge, være der for barna dine, eller ikke fordi du er for syk – Da er det såre enkelt

Alt handler om at Jeg måtte ta ett valg – og det var enkelt . Jeg vil være der for barna mine og etterhvert for barnebarna mine ♥️

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg