Jippiii -18 kg


Jeg er sykt takknemlig – glad og fantastisk stolt av meg selv 

5 NOV 2019 fikk jeg diagnosen diabetes type 2, jeg endret kostholdet samme dag- jeg ble livredd, jeg skjønte hvor alvorlig dette var, verdiene var skyhøye.

Det tok ca 1 uke før jeg klarte å få ned blodsukkeret mitt, og det tok 1-2 uker før søtbehovet var borte.
Jeg kuttet lyst mel, ris,poteter,pasta. Smågodtet ble byttet ut med erter, Småtomater, gulerøtter og pærer.


Frokost og lunsj spiser jeg 2 skiver rugbrød Med pålegg – ikke smør, ikke majones 


Middag var i starten kun kyllingfilet med grønnsaker, etterhvert vanlig middag men uten poteter eller ris. kveldsmat også 2 skiver rugbrød.

Jeg spiser litt mere nå, men små små mengder.
I tillegg til dette, så går jeg ganske lang tur med hunden min hver dag.

I helgene unner jeg meg litt søtt, men bittelitt – det er stor forskjell på 1 lite kakestykke og 3 stykker + sjokolade og smågodt. Jeg er sjelden sulten, og det er fordi jeg spiser jevnt.

Dere som leser bloggen min har fått med dere at jeg hadde operasjon sist uke, men nå går det fremmover.

Lyset i tunnelen nærmer seg-😃

vekta i dag var – 18kg og langtidssukker var på 44(ca5,9)

Dvs at jeg har vært sykt flink- og håper jeg klarer å bli der- 

 

For meg er det ikke ett alternativ å gå tilbake til gammel livsstil, jeg elsker det nye livet mitt- lettere og sunnere.. 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Jøss, så flink du har vært 🙂 Jammen bra du startet så fort, da blir diabetesen borte igjen. Er det sånn? Siden det er diabetes 2? Jeg spør fordi jeg ikke er helt inni det, men mente jeg hørte noe sånt et sted. Ha en fin dag 🙂

    2. Herlig! Gratulerer!

      Litt i samme situasjon. Verdiene mine er ikke skyhøye da, men full omlegging nå. Både mosjon og kost.

      Spennende tider!

      Lykke til videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg