Kroppsfiksert eller opptatt av helsen?


Jeg hadde i grunn bestemt meg og lovet Kidza mine å ikke blogge mere.Men nå som jeg er litt i gang,så skriver jeg litt.Det er jo tross alt ett fritt land dette her.🤎

I dag vil jeg sette lys på det å ikke bli for kroppsfiksert, og jeg skriver like mye til meg selv som til noen andre.

Når jeg ser meg i speilet om dagen,så ser jeg meg selv som annerledes enn hva jeg gjorde, men ikke fornøyd,så lurer jeg på,hvorfor skjer dette?

Er det som med penger,mye vil ha mer?

Når man har mye penger så bruker man mere,jeg kan klare meg på bittelite penger lenge,men om jeg har litt ekstra så fyker de lett ut.

Som dette med kropp,litt mere ned litt mere ned,selvom man kanskje ikke må,men blir aldri helt fornøyd.Når jeg hadde de ekstra kiloene,så puttet jeg litt ekstra i munnen,for det betydde ikke noe om man går opp litt,man var jo kjukk uansett.

Jeg vet ikke om du skjønte sammenlignelsen.Men jeg har nok kommet dit hen at jeg tenker konstant på kropp og kilo,og at jeg ikke må spise unødvendig,til og med så tenker jeg på at jeg burde veie maten,det gjør jeg ikke altså.

Men jeg er bevisst på dette,så tror ikke det er noen fare.

Faren kan komme om jeg ikke er bevisst,og bevisst på mine daglige valg.

Så er det det med å bli fornøyd da,være fornøyd.Kommer jeg dit noen gang?

Jeg vet og tror Gud skapte meg, og jeg tror han ønsker at jeg og du skal ta vare på oss selv, slik at vi har god helse.Om vi klarer å fokusere på det,da tror jeg vi kommer langt.

Jeg må starte med meg selv,jeg burde være stolt og fonøyd med at tallet er – 35 kg.

Jeg er på vei, og jobber med meg selv, hodet henger ikke helt med.

Men jeg kjenner meg lettere, friskere og er mye bedre til sinns- så ja- noe er bedre,og ja sier det igjen,jeg er på vei, jeg jobber 100% inni hodet mitt med dette, og gleder meg til å kunne slappe av og kunne si – Jeg er Fornøyd🤎

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg