PERSPEKTIV

Barna vi traff i Bangladesh var utrolige takknemlige . 
jeg blir rørt av å se takknemligheten til barna vi traff på alle de forskjellige stedene vi var .

vi hadde med en del gaver fra Norge, og å se øynene til de nydelige barna og de voksne var helt amazing . ??
 

De er ikke godt vandt , de bor i leirhus uten strøm , noen få klær , kalde senger , og ett hull i bakken som toalett .. Maten de får er mulig litt ris hver dag ,og er de heldige så får de kanskje litt kjøtt , enten en bit kylling eller om de har klart å få tak i en rotte de steker !

Livet blir satt i perspektiv , her lager vi store overskrifter av små små ting , vi bruker masse penger på oss selv , reiser og lyx , lyx 

Der nede i Bangladesh og andre u-land , der er de glad om de klarer å overleve , det er ingen selvfølge . 
Det er ingen selvfølge å ha familie engang ..

De kan bare drømme om en dusj , og vi tar det som en selvfølge ..

Her blir det VG sak om noen blir mobbet , eller om dem ikke får dekket briller . 
Der blir de drept forann øynene på hverandre , og briller finnes ikke . Om det finnes , så er det fåtallet Som har mulighet..

Hva er dårlig råd for deg ? 
At man ikke får sydenferie ? Eller andre luxus ting , tenk over det ..

PERSPEKTIV

jeg har alt jeg trenger , jeg kan kjøpe meg det meste jeg vil ha .Jeg velger å være takknemlig for det livet jeg har .. ?

Når jeg tenker på hva jeg kunne ha fått , så lever jeg som en dronning . 
Jeg er ydmyk , og evig takknemlig …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg