Dømmer du?


Dere som har fulgt bloggen min, begynner å kjenne meg.

Akkurat nå så tenker jeg veldig på at vi kristne er faktisk veldig flinke « til å dømme« hverandre.  Det er en uting, det jeg vet og det jeg har lært er at vi ikke er satt til å dømme noen slags mennesker.

Vi skal være veldig forsiktig med akkurat det.

Jeg må selv ta meg i det, men jeg tror jeg har  kommet langt på vei, jeg er veldig opptatt av  det.

Det som er helt fantastisk er  at ingen synd er større enn andre for Gud, men selvfølgelig det fins større konsekvenser-

Noen mennesker tror at om man tar seg ett glass eller 2, så blir man full, eller noen tror at man ikke kan gå på bar, fordi man oppfattes da som en fylle fant.

Jeg tror Jesus var der det var folk, ikke nødvendigvis kun inne i en  kirke, men ute på byen der folk samles,  også kan man  så litt der man  går. Jeg tror iallefall på det, og jeg vet at man kommer lettere i prat med folk på slike steder enn det man tror. Også må man benytte tiden og menneskene rundt seg til å dele livet, og man får alltid fletta inn Guds ord om man våger, hvor som helst. Tro meg, jeg har drevet bar/ kafé og det fins ingen andre steder hvor man treffer så åpne folk .

Det er veldig synlig at man går på polet å kjøper seg en flaske til lørdags kvelden – men det er ingen synd- selvom jeg tar meg ett glass sammen med venner, eller mannen  så er jeg veldig nøye med hvem og hvor- vil nødig støte noen. Men jeg står for det, det er for meg mye bedre å nyte ett glass rødvin til god mat isteden for Pepsi Max, selvom jeg elsker Pepsi m .

Poenget mitt i dag, er at vi ikke må dømme, ingen mennesker er perfekte. Men om man dømmer andre fordi dem tar ett glass, så er man ikke bedre selv.

Om man snakker stygt om andre, eller tenker negative tanker om andre.Det er jommen meg ikke bra  det heller. 

Vi er faktisk forbilder, å lyve- og å tenke negative tanker, eller dømme andre – det må vi slutte med. Om vi forteller barna våre hvor stor synd det er å drikke ett glas, men samtidig snakke ned andre som gjør det, hmmm. Men det er selvfølgelig viktig å fortelle konsekvenser av å drikke, derfor er det som regel best å holde seg unna om man ikke klarer å stoppe i tide …. Så ikke misforstå, jeg anbefaler ingen å måtte drikke. Men jeg står for det jeg selv gjør, og jeg kan leve godt med det.

vi må stå for det vi gjør…

Jeg er super ærlig, folk vet hvor de har meg, jeg er den samme personen, om jeg snakker med dronningen eller mannen min.

Å være ekte er det beste …

 Det er så mange som ikke tør å stå for noe, tør å fortelle hvem de egentlig er- vær ærlig med deg selv, da blir det enklere å være ærlig mot andre.

Vær deg selv – ikke døm- repekter hverandre♥️♥️

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg