STJERNEN ER TENT

Stjernen er tent hjemme hos  meg, stjernen for meg betyr ganske mye, det er ikke bare en julepynt, men at JESUS er verdens lys.

Jeg har  tenkt på hvorfor tenner vi stjernen i vinduet, er det  fordi vi venter på noe ? Stjernen som jeg tenner i vinduet, den har en historie, den lager  nye historier  hver Advent  og Jul.Stjernen i vinduet mitt er ca 16 år, Jeg håper å kunne ha den i mange år. Pappan min har en stjerne også i sitt vindu, den husker jeg fra deg  jeg var veldig liten, den bringer frem minner, minner om mange koselige stunder i barndomshjemmet mitt. Jeg håper at stjernen hos oss også kan skape enda flere minner, gode minner for våres barn..

I  går kveld  var  jeg på Julekor øvelse i  kirken der jeg  går,  der synger vi  både gode gamle  sanger, og vi  synger en julemusikal som handler om juleevangeliet, vi skal ha en stor forestilling om 17  dager, vi  synger om stjernen som er tent, der er nydelige toner  fantastiske melodier.Det får meg til å tenke på min stjerne i  vinduet , og hvorfor vi feirer jul. Det får meg også  til å tenke på  hvor takknemlig jeg er, den gaven jeg har fått, det er utrolig .

Det finnes ikke mange nisser hjemme hos meg, det er koselig med nisser, men jeg er mere på  det som  skinner , og gjerne i gull ..Jeg merker at jeg har fått mere sans for det rene, og det som har en betydning, slik som stjernen.Så har jeg en kirke i vinduet mitt, for Julen  for meg  handler også om å gå i kirken- 

Engelen har jeg skrevet om tidligere, men den engelen jeg vil fortelle om nå, den er veldig spesiell for meg.. for ca 17/ 18 år siden  mistet jeg ett foster i uke 11, for meg var dette tungt, det var ca  rundt  disse tider,  når jeg kom hjem fra sykehuset følte jeg meg veldig tom.Og den gangen skulle man nesten ikke snakke om sånt, så jeg holdt det for meg selv. Jeg lagde meg en engel  som skulle pynte opp, engelen var på en måte fosteret jeg hadde mistet- Engelen har  plass på kjøkkenet mitt hver eneste jul.For meg er det viktig å ikke glemme  aborten, men heller ikke dyrke, og jeg vet jo at dette er veldig  vanlig. Men jeg fikk en sorg, en sorg  som jeg bærte mest alene. Etter en slik abort, så opptrer kroppen  som om du skulle ha født, så jeg  var  sliten lenge. Engelen min var en trøst, og husker også at stjernen i  vinduet  gav meg ett håp..

Jeg vet ikke  hva din historie er, for det er sikkert at  alle har en historie, kanskje noen gode minner rundt  det med stjernen i  vinduet, eller kanskje det bare er en julepynt, akkurat  som en nisse, uten noe  slags mening..

kanskje du vil tenke litt mere over hva stjernen betyr for deg , eller engelen  ?

Jeg sitter å  nyter en deilig kopp kaffe, er på vei inn til dattera mi i oslo, helgen skal nytes, julen kan bare komme– Stjernen er tent 

 

 

 

 

 

 

klem fra Ella

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg