Takknemlig

 

Jeg har kommet dit at jeg faktisk er ganske takknemlig for helsenorge.jeg vet at mange har vært uheldige, men jeg kan ikke si noe annet enn at jeg har vært heldig.

 

Livet mitt har blitt så mye bedre, jeg har ikke dårlig samvittighet.Når jeg våkner opp hverdag så starter jeg med å drikke en deilig kopp kaffe. I og med at vi har  drevet kafe og er baristaer begge to, så er vi blitt ekstremt sære på kaffe, vi nyter at vi har skikkelig kaffe maskin, og deilig kaffe fra dgb.(http://dgb.no)

Det finnes ikke  bedre følelse for meg nå enn å kunne nyte at jeg har fri, lørdag hver dag. Er jeg dårlig med anfall,og har en dårlig dag, så trenger jeg ikke å ringe sjefen å si at jeg må bli hjemme.Det er en frihet å slippe å tenke på at jeg må bli frisk fort.

Jeg har godtatt at  jeg ikke blir frisk,men jeg må leve med sykdommen hver dag.

Som jeg tidligere har skrevet, så er jeg ingen sofaligger. Jeg  prøver å finne på noe hver dag,elsker venninner og kafeer, det  blir mye av det. LOVE IT

Det sier selvfølgelig fortere stopp hos meg enn andre, jeg burde  ikke stille opp på alt mulig,feks store festivaler,konserter med høy lyd.Jeg  gjør det, men blir dårlig lenge etterpå.Og det har jeg mulighet til, jeg er jo ufør. Om jeg aldri fikk med meg slike opplevelser hadde det blitt ett kjedelig liv. Man må selv finne ut av hvor grensene går kroppen sier tydelig ifra.

Jeg er ekstremt takknemlig for helse Norge, jeg har fått en vanvittig bra  behandling, respekt uansett hvor jeg er systemet,selvom jeg av og til måtte si skikkelig ifra.

Etter 20 år i helsevesenet selv,så tror jeg nok at jeg  kan ordlegge meg riktig ifht å bli forstått.De fleste ønsker det beste for for andre, det hjelper å legge godvilje til, både til behandler og pasient.

Det finnes selvfølgelig unntak, men det skader aldri å være positiv.

Nå tar jeg helg fra bloggen ! 

God helg & Klem

Min familie, on stage

 

                            

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg