Tilbake til Bangladesh

 

 

  • Familien ble invitert til Bangladesh med Compassion Norge , en organisasjon som vi er ambassadører for .

Det ble en spennende reise , turen over tok over 20 t , å reise til ett sted man ikke vet noe om , det var utrolig spennende . Vi skulle treffe mange barn , barnehjem ,skoler og hjem . Og det er klart det var en sterk opplevelse .

Lukten i flyet var  merkelig , ukjent , svette , og mye mat ,duften av en parfyme som jeg husker enda , og som jeg trodde jeg hadde luktet da jeg var baby .Men det var vel kanskje ikke det .. ?

stor spenning i familien var det ..

 

Etter ett hav av kontroller og papirer så kom vi endelig ut på flyplassen Dacca International AirPort .

Det luktet krydder og varmen slo oss .

 

Noe inne i meg sa , dette er hjemlandet mitt .. og faktisk ,det føltes slik.

En følelse av tilhørighet jeg aldri før har følt ..

Bilen vi ble hentet i  hang så vidt sammen , men vi kom frem til hotellet , fikk mat og drikke før vi skulle fly videre til ett annet sted i Bangladesh .

 

Det ropte inni meg , HAR JEG FAMILIE HER?

Men jeg holdt det for meg selv ..

 

I og med at jeg er fra Bangladesh , så fikk vi veldig mye oppmerksomhet – Bangladesh sin datter har kommet hjem igjen , det gikk igjen overalt hvor vi kom ..

 

Jeg hadde med meg mine adoptiv papirer  , der mine biologiske foreldre stod oppført .

Noen fikk papirene og begynte å søke.

De fant ut at min far var død , og barnehjemmet var brent ned , men min biologiske mor fant de ikke ut av .

Men da jeg kom hjem fikk jeg beskjed om at hun og er død .

 

En av de siste dagene var vi nede i den værste slummen i Dacca , jeg på mine glitter Toms var meget beveget , gutten min på 6 år måtte bæres – det var rotter , drit og shit overalt . Det værste var at det bodde familier i bittesmå hus der  – DETTE KUNNE HA VÆRT MEG ….

Dette var «gata» jeg skulle vokst opp i  ?

Det gjorde noe med meg og Kidza mine .

Små barn som tigger …

Mødre med babyer som tigger ..

Mitt fødested er Bangladesh  – mitt hjemsted er Norge !

Reisen hjem var enda lengre , spørsmålene enda flere .

Tårene rant  , jeg ville ikke hjem –

Da jeg kom hjem så fikk jeg endret navnet mitt , jeg tok min biologiske mor sitt navn .

I dag er jeg så takknemlig for navet mitt – Ett fra Mamman min her , som gav meg livet i gave . Og ett fra mamman min som fødte meg – hun ga meg muligheten til å slippe slummen i Dacca ga meg ett fantastisk liv  i Norge .

Ett liv fyllt av liv ………

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg