VÅG Å STÅ FOR NOE

Hunden min @happy
Tør
du stå for egne meninger,tør du stå opp for andre- eller er det enklere å bare jatte med? 


Jeg blir ganske overrasket over hvor mange mennesker som er fake, som bare smiler  fordi man må, jeg blir også veldig forbauset over at folk ikke kan være ærlige- tror kanskje det handler om at alle vil at fasaden skal se så perfekt ut.

Hva gjemmer seg under fasaden? Er det skam over eget liv, tør å stå for egne meninger?Ikke bare mene det som er riktig der og da? Mene det samme som er riktig ifht  omgivelsene!

Jeg er omgitt av uærlige folk overalt,de lyver og de later som.

Hva kommer ut av slikt?

Våg å stå for det du tror på, slutt å hør på alt og alle,ta dine egne valg, kanskje du mister noen på veien,men om du ikke kan være deg selv, da får du det vondt, og det vil sprekke en eller annen gang.

Personlig har jeg blitt utsatt for masse sladder og baktalelse, det har såret og ødelagt flere år for meg, det tok liksom aldri slutt, noen ønsket å spre ting om meg som ikke var sant, det var grusomme ting, og det ble så stort pga at folk ikke klarer å lage sin egen mening om ting.

Det er veldig ødlegggende og skaper unødvendig mange konflikter. Det skaper tvil og uro, men mest av alt det sårer, det sårer enormt.

Er du der ute som hører på dritt om andre, som svelger alt de andre sier? Våg å stå for noe? Våg å si i mot, hva taper du?

Jeg tror ikke du taper noe, det værste er at du må ta ett valg, hvordan menneske vil du være?

Vil du være en av de som tror på løgner? Eller vil du kunne reise deg opp å si ifra.

Jeg kjenner noen som tør, og jeg tør, jeg er ikke interessert i å bli endel av rykter om andre.

Jeg tror på ærlighet, og jeg tror på sannhet. Jeg er ikke feil fri, men jeg tror jeg kan si at jeg unner de fleste mennesker alt godt, jeg elsker mennesker.

Elsker vennene mine, setter de kjempe høyt, og ønsker de alt godt. Selvfølgelig vi kan være uenige om saker og ting, men det kan man faktisk bli enige om at er greit.

Min mor sa alltid om jeg kom hjem å fortalte noe jeg hadde hørt.»vær forsiktig med det der, det er kun rykter, la det ligge å ikke snakk om det» Og det har hjulpet meg hele livet.

Vi er så forskjellige vi mennesker,  jeg er utadvendt og rett fra påsan, og det kan jo til tider misforståes, for en ekte normann går kanskje litt mere stille i dørene.

Men med meg så er man ikke i tvil- det har begge sider, det ser jeg-

Men det viktigste budskapet mitt er å våge å stå for egne meninger – å våge å stå for noe .

Vær ekte .

Til slutt vil jeg legge ved ett værs som betyr mye for meg

Du skal elske din neste som deg selv.» – Markus 12:31; 3. Mosebok 19:18.

Det er ikke lett å leve etter dette, men jeg prøver hver dag- om man har det i bakhodet, så tror jeg personlig man kommer langt.

God onsdag til deg

Ella

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg